יום שני, 9 בפברואר 2009

לאחר שאתר "כתום" חשף את המכתב שנשלח לבית היהודי (ראה בכתבות הקודמות).ידיעה מעניינת: "הרב" השמאלני בן נון מצטרף לבית היהודי, אופיני.



אחרי שתמך בברק וקרא להצביע לקדימה, הרב יואל בן נון אומר כי אף אחד "לא סופר את רבני הימין", הוא "חוזר אל הבית היהודי"



בבחירות 99' הצביע הרב יואל בן נון עבור אהוד ברק והעבודה, ב-2002 טען שהציונות הדתית תחוסל ע"י המנהיגות הדתית-לאומית ובבחירות הקודמות הוא קרא להצביע לקדימה כדי "להציל את ההתיישבות". אז אולי זה לא צריך להפתיע איש שהרב, שנחשב לאחד מהמתונים ברבני הציונות הדתית, מצטרף למפלגת הבית היהודי ועל הדרך תוקף שוב את רבני הימין.


בראיון לעלון "עולם קטן", שיתפרסם השבת בבתי הכנסת ברחבי הארץ, אומר הרב בן נון, לשעבר ראש ישיבת הקיבוץ הדתי בעין צורים, כי "הציבור מבולבל ולא יודע מה לעשות, והאשם הוא במנהיגיו, שאומרים שדעתם היא הנכונה וכל זולתם אפס. יש משבר בלתי רגיל בהנהגה. גם התורנית וגם המדינית".

הרב טוען שניסיון איחוד הכוחות במפלגת "הבית היהודי" כשל מכיוון שהוא היה בגדר הטעיה."לא עונים על השאלה המכרעת: האם המפלגה הזו תישאר בקואליציה ובממשלה אם וכאשר אותה ממשלה תנהל משא ומתן עם הרשעים", הסביר הרב, "זה חשוב, כי שכשרבני הימין מסמנים מראש את מקומה של המפלגה מחוץ למגרש הפוליטי, כלומר אנחנו לא נהיה שותפים בשום ממשלה שתנהל משא ומתן עם הרשעים, אזי לא תהיה לה השפעה ולכן אנשים לא יצביעו לה. העובדה שאנו מפילים ממשלה אחרי ממשלה לא הועילה אפילו פעם אחת, לא עצרה ולא מנעה את אוסלו, לא את חורבן גוש קטיף, לא מנענו את חורבן ימית. צריך להפנים – כרגע לא סופרים אותנו".

למרות הטענות הללו מצהיר בן נון כי הוא "חוזר אל 'הבית היהודי' אחרי שהתברר, לצערי, שקדימה דחקה את הנציגות שלנו למקומות חסרי השפעה, או בעלי השפעה חלשה מאוד", הסביר הרב בן נון, "זו בהחלט מכה לתפיסה האומרת שצריך להשתלב בכל מקום שבו מתקבלות החלטות פוליטיות מכריעות לעתידנו, ובפרט שהפעם נבחרה בליכוד קבוצה דתית-לאומית משמעותית. אבל לצערי, אני מטיל ספק אם תהיה לה השפעה מכרעת בחינוך, בהתיישבות, בחקיקה ובתחום המדיני, גם אם מצרפים אליה דמויות מסורתיות-לאומיות מובהקות".

הערת המערכת: מדובר ב"רב" שמאלני.

הוספנו את האתר של "הרב" שתדעו במה מדובר: http://www.tzionut.org/he/