יום שני, 9 בפברואר 2009

הדתיים מעדיפים שאורי אורבך יישאר ברדיו



הציבור הדתי-לאומי מעדיף את המפלגה שלו חזק בצד הימני של המפה, סבור שיעקב כץ עדיף על פרופ' דניאל הרשקוביץ כמנהיג מפלגה והיה מעדיף שאורי אורבך יישאר בתקשורת - כך עולה מסקר עמדות שנערך בקרב הציבור הלאומי-דתי ע"י מכון הסקרים 'מאגר מוחות' עבור השבועון "בשבע". הסקר נערך בקרב 403 משיבים מגיל 18 ומעלה אשר הגדירו את עצמם 'דתיים-לאומיים' וטעות הדגימה היא עד 4.5 אחוזים.


בחלקו הראשון של הסקר נבדקה עמדת הציבור הדתי-לאומי בעניין דרכה המדינית הרצויה של המפלגה המייצגת אותו. השאלה נשאלה על רקע התבטאותו של יו"ר מפלגת "הבית היהודי" פרופ' דניאל הרשקוביץ, כי מפלגתו מתכוונת להיות "לא שמאל ולא ימין". רוב מוחלט של המשיבים - 72 אחוזים, סבור כי על המפלגה להיות מפלגת ימין, בעוד שרק 17 אחוזים סבורים שאופי המפלגה צריך להיות לא שמאל ולא ימין.


לאחר מכן התבקש הציבור הדתי-לאומי להשוות בין ראשי שתי המפלגות האמורות לייצג אותו - יעקב כ"ץ יו"ר "האיחוד הלאומי", ופרופ' הרשקוביץ, יו"ר "הבית היהודי". בפני הנשאלים הוצגו תכונות וכישורים שונים, והם התבקשו להשיב למי מבין השניים יש יתרון ביחס לכל תכונה. התוצאות בעניין זה הן חד-משמעיות: הציבור רואה את כ"ץ כעדיף על הרשקוביץ בכל פרמטר שהוצג וברוב מוחץ ובשאלה הישירה: מי מתאים יותר להנהיג את הציבור הדתי-לאומי, זוכה יו"ר האיחוד הלאומי ל-40 אחוזי תמיכה, מול 8 אחוזים בלבד להרשקוביץ.


לסיום, נבחנה עמדת הציבור לגבי החלטתו של אורי אורבך לעבור מהתקשורת לפוליטיקה. הנסקרים נשאלו היכן אורבך תורם יותר ורוב מוחץ של 60 אחוזים ענה שהיה מעדיף לראות אותו נשאר בתקשורת לעומת 5 אחוזים בלבד שסבורים כי הוא יתרום יותר בפוליטיקה. אורבך, ראש מטה ההסברה אמר בתגובה: "מהסקר נשמטה השאלה - "האם 'בשבע' הוא עיתון לציבור הדתי, או העלון המפלגתי של כצל'ה ומרזל ושל בית אל ב''?" - התשובה בוודאי תופיע בגליונות הבאים".