יום שני, 9 בפברואר 2009

בכיר במשטרה: נמנע כניסת ברוך מרזל לאום אל-פחם ביום הבחירות. מרזל בתגובה: בעז"ה ניצחתי ואנצח!


המשטרה תמנע את כניסתו של פעיל הימין הקיצוני, ברוך מרזל, לאום אל-פחם ביום הבחירות. מרזל מונה ליו"ר קלפי בבית ספר באום אל-פחם מטעם סיעת ארץ ישראל שלנו, אחד המרכיבים של מפלגת האיחוד הלאומי.

בכירים במשטרה הבהירו אתמול כי אף שיו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליעזר ריבלין, הודיע שלא ימנע ממרזל למלא את התפקיד, המשטרה במחוז הצפוני תמנע את כניסתו למקום, מחשש להפרות סדר.

הבוקר יתכנסו קצינים מאגף החקירות והמודיעין ומאגף המבצעים במשטרה, לדיון מיוחד במטה הארצי, שם הם צפויים לגבש, יחד עם צמרת המחוז הצפוני, את ההחלטה הסופית ולמנוע את כניסתו של מרזל לאום אל-פחם, או לכל יישוב אחר שבו יתעורר חשש שנוכחותו תסעיר את הרוחות.

בכיר במשטרה הבהיר אתמול: "החוק מאפשר לנו למנוע את כניסתו של מרזל לעיר, אם נתרשם שבואו עלול לגרום להפרת הסדר הציבורי". לדבריו, "מינוי מרזל ליו"ר ועדת בחירות באום אל-פחם הוא פרובוקציה לשמה". החלטת המשטרה תסתום את הגולל על התוכנית למינוי מרזל לתפקיד הרגיש גם ביישובים ערביים אחרים, שיתקוממו על בואו אליהם.

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון ריבלין, דחה שלשום את פנייתו של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לבטל את מינויו של מרזל ליו"ר ועדת קלפי באום אל-פחם. ריבלין השיב למזוז במכתב בוטה מאוד, שבו נזף בו על הגשת הבקשה ועל הדרך שבה נעשתה. את התסריט שמציג מזוז, לפיו יידרשו מאות שוטרים לשמירה על הסדר באום אל-פחם, הוא מכנה "חזון אפוקליפטי".

מזוז פנה לריבלין בבקשה שיפעל למניעת ישיבתו של מרזל כיו"ר ועדת קלפי באום אל-פחם. לדבריו, ישיבת מרזל בוועדה עלולה לפגוע "בסדר הציבורי, בשלום הציבור, ובניהולן התקין של הבחירות". זאת, לדבריו, "בהתבסס על הערכות מודיעיניות של שירות הביטחון הכללי ושל משטרת ישראל".

בתשובה כותב ריבלין, כי מי שצריך לשמור על הסדר הציבורי ולהבטיח את קיום הבחירות ושלום הציבור הן רשויות האכיפה. "הייתי מצפה כי תפנה מתוקף מעמדך למשטרה ולשירות הביטחון הכללי, כדי להעמידם על אחריותם. עתירה זו או אחרת אינה מסירה את החובה ואת האחריות מעל שלטונות האכיפה", כתב ריבלין. הוא הזכיר שכל סיעה רשאית לשגר משקיף לכל קלפי.