יום ראשון, 8 בפברואר 2009

האורח של מרזל באום אל פאחם



ערביי אום אל פאחם מבטיחים מהומות כחלק מקבלת הפנים לברוך מרזל ביום הבחירות, אולם מסתבר שצפוי למרזל גם ביקור תמיכה במהלך יום זה. יו"ר פורום 'דרוזים למען ישראל', מנדי ספדי, מתכוון להגיע למקום. ביומן ערוץ 7 הוא מספר על החלטתו.


"אני בא מתוך הזדהות ומתוך אמונה שכל אזרח ישראל מותר לו להיות בכל כפר וישוב במדינת ישראל, ובאותה המידה שאחמד יכול לשבת בקלפי של רמת אביב יכול ברוך לשבת בקלפי באום אל פאחם", אומר ספדי שאינו מקבל את הגדרת נוכחותו של מרזל באום אל פאחם כפרובוקציה.




לטעמו הגדרת האירוע כפרובוקציה נובעת אך ורק מכך שככל הנראה ערביי אום אל פאחם החליטו להקים אוטונומיה עצמאית במקומם, ו"כאשר יש לנו משת"פים כמו מזוז וגילאון ואחרים הדבר יוצג כפרובוקציה, אבל זו לא פרובוקציה. זכותו של כל אזרח להגיע לאום אל פאחם, טייבה, הר הבית או כל מקום אחר".


יצוין כי ספדי אינו איש מפלגתו של מרזל, אלא איש ליכוד בשיוכו הפוליטי, והוא אף מכהן כעוזרו של חבר הכנסת לשעבר איוב קרא. עם זאת הוא מדגיש כי את דבריו הוא אומר לא כאיש פוליטי אלא כאזרח המדינה.


להערכתו מהומות תהיינה על פי העוצמה שתשדר המשטרה ואם תשודר רכרוכיות וחשש מאינתיפאדה תהיינה אכן מהומות וניסיון של ערביי המקום להוכיח עוצמה.


עם זאת הוא סבור שאם המשטרה תנהג כפי שקיבלה הוראה מיו"ר ועדת הבחירות ותעמוד מעמדה של כוח הרי שמהומה לא תהיה במקום.


ספדי לא מבין גם מדובר המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה לא עוצרים את אנשי אום אל פאחם שמאיימים ברצח של מרזל כשהבטיחו שמרזל לא יצא חי מעירם. לטעמו היה מוטל על מזוז להורות על מעצר הדוברים ובהם גם ראש עיריית אום אל פאחם.


ספדי מציין ששכונות שלמות בלוד אינן זוכות לביקור המשטרה מחשש מאינתיפאדה מחודשת גם שם. "עד כמה אנחנו יכולים להמשיך ולפחד מהציבור הזה. צריך להיות ממשל וממשל צריך למשול", הוא אומר ומתריע שחשש גורף מעימות עם הציבור הערבי יוביל לאבדן השליטה גם ביפו ובערים אחרות.